Количка

0 артикула

Категории

Вижте всички статии

Слънце в капсула или защо и как да си набавим витамин ВИТАМИН D?

Витамин D е един от най-важните витамини  за човешкия организъм и в частност - кожата и красивото излъчване, костите, имунната система и намаляване на стреса. Според различни проучвания,  около 1 милиард души по света страдат от хронична недостатъчност на витамин D. Това прави от съществена важност да се знае какво представлява витамин D, как се разбира, че тялото има недостатъчност от него и разбира се – как да си го набавим.

Какво всъщност е Витамин D?

Витамин D e мастно-разтворим витамин, което означава, че той може да преминава през кръвообръщението и да бъде съхраняван в тъканите. Всъщност, това е единственият витамин, който може да се самовъзпроизвежда в тялото, което го прави подобен на хормон. Това става, когато кожата е изложена на директна слънчева светлина. Витамин D обаче може да се набави и от някои храни и хранителни добавки, за които ще стане дума по-късно.

След като витамин D се абсорбира в кръвта, благодарение на химични процеси, протичащи в черния дроб, той се насочва чрез кръвта към тъканите и бъбреците, където се превръща в активен витамин D, наричан още калцитриол. В активната си форма, той поддържа усвояемостта на калция и абсорбацията му от кръвта, мускулите и червата. Също така той подпомага клетките в тялото да растат и да се развиват нормално.

Ето как работи Витамин D схематично:

Как да разберете, че имате недостиг на Витамин D?

Както вече отбелязахме Витамин D е ключов за общото здраве на организма, а в същото време над 1 милиард души в света страдат от хронична недостатъчност от него. Една от причините за недостига може да е географското разположение и климатът в дадена страна. За щастие в България той е добър и Витамин D може да се поема чрез слънцето почти целогодишно. С изключение разбира се на зимните месеци. В които се намираме в момента.

В ежедневието е трудно да усетите липсата на Витамин D, но все пак можете да се ориентирате по някои симптоми:

  • Слаби кости и мускули – разбира се, трудно е да усетим кога костите са ни слаби, но можем да усетим отслабената мускулна функция. Тук може да има и други причинители, като например липсата на магнезий, но Витамин D  е ключов за силата на мускулите и здравината на костите;

  • Депресия, стрес и умора – често оправдаваме зимната депресия с лошото време и студа. Истината е, че това е съвсем нормален физиологичен процес, който се дължи основно на 2 фактора – намалени нива на “хормона на щастието” – серотонин или....липса на достатъчно Витамин D. Интересното е, че и серотонина и Витамин D се набавят при повече излагане на пряка слънчева светлина.

  • Лошо състояние на кожата – лошото състояние на кожата на лицето, може да е най-силният ни жокер, който да подскаже, че имаме нужда от Витамин D. Той е пряко отговорен за здравето на клетките на кожата, намаляването на бръчките, еластичност и свежест на кожата на лицето. Ако тя не изглежда такава, то е много вероятно причината да е именно недостатъчност на калцитриол.

*Внимание: Ако кожата ви не е в добро състояние, съвсем не е добра идея да започнете безкрайно излагане под слънчева светлина за набавяне на Витамин D. Слънцето е полезно в едно, но UV лъчите могат да увредят кожата още повече. „Абсорбирайте“ слънцето разумно и с мярка.

  • Слаба имунна система – разбира се, и тук може да има много причинители, но е добре да обърнете внимание и на тези симптоми ако имате съмнение.

Как да си добавим Витамин D?

Слънце

Вече няколко пъти споменахме слънцето. Да, това е най-лесният, най-приятният, а и най-добрият начин за прием на Витамин D. За съжаление – не винаги наличен. Зимните месеци и студени дни, натовареното ежедневие в офиса,  дори прекалено  силното слънце са все ограничаващи ни фактори.

И все пак, когато има слънце отделяйте поне 20-30 минути дневно на пряка слънчева светлина. През зимата в никакъв случай не пропускайте слънчевите дни, а в пика на лятото се наслаждавайте на слънцето не по-късно от 12 часа на обяд.

Храни

За съжаление е относително трудно да си набавите необходимите дози Витамин D чрез храна. Рибата и в частност сьомгата може да бъде полезна, както и някои сортове гъби, които растат на пряка слънчева светлина. Киселото и прясно мляко също ще ви е от полза, но трудно ще пребори недостига ако сте стигнали дотам.

Хранителни добавки

В зимните месеци, най-добрата алтернатива на слънцето са хранителните добавки с богато съдържание на Витамин D. Такива са например WOW, който се грижи за здравината на косата, кожата и ноктите и YOLO, който ще ви помогне за намаляване на бръчките и забавяне на процесите на стареене. Ако симптомите са свързани с влошена имунна система, то подходяща хранителна доабвка е HEALTH, а ако нервното нарпежение и стреса преобладават, то верният избор е RELAX. 

Всички тези продукти са натурални, произведени в Германия и са комплексни, като носят още куп предимства за здравето на целия организъм.

Остави мнение/коментар

Код за сигурност
    Все още няма коментари

Нови продукти

Най-продавани